2016. december 28., szerda

A tökéletes együttműködés

Ekkor már minden alkalommal én etettem (immár cumisüvegből), és tettem tisztába, és én mértem le, mennyit evett. És amikor már nem volt cső az orrában, megpróbálhattam szoptatni is. Nemigen ment szegénynek, de legalább mellen lehetett. Bár igen gyorsan rosszul lett a kabinoxigén nélkül, de amint jelezni kezdett a gépe, azonnal rátettem az arcára az oxigénmaszkot, amitől rögtön felszökött újra a szaturációja. Persze nem volt jó őt így látni, tudni, hogy még mindig beteg, hogy gyakorlatilag oxigén nélkül még mindig megfulladna, de már nagyon-nagyon sokat haladtunk, és próbáltam erre koncentrálni. Az orra nagyon-nagyon csúnya volt, és csúnyán váladékozott, így az evések előtt le kellett szívni, ami nagyon fájt neki, de ez még mindig kevesebb kínzás volt, mint ha állandóan cső lenne az orrában.

Hagytam neki időt a kabinoxigénhez akklimatizálódni, nem siettettem őt. Majd megkértem, hogy most már szép nagyokat lélegezzen, teljes tüdőfelülettel, szívjon annyi oxigént, amennyit tud, és akkor már nem lesz szüksége egyáltalán plusz oxigénre, és akkor már nagyon közel kerülünk a célhoz, és haza vihetjük.
A következő reggel azzal fogadtak, hogy elfordul a kabinoxigéntől (egy oxigén maszk volt betéve, amin keresztül fújták az inkubátorba az oxigént), nem igényli azt, a lehető legtávolabb helyezkedik a maszktól, holott eddig rá volt cuppanva.

Kivettem szeretgetni, szopizni, és egyetlen egyszer sem riasztott a pulzoximéter, gyönyörűen szaturált, irtó büszke és hálás voltam. Aznap az összes látogatás így telt, másfél órákat volt a kezemben, s egyszer sem lett rosszul. De még nem merték lekapcsolni az oxigénjét, csak két nap múlva. De Ő addig is stabilan bizonyította mennyire stramm gyerek, soha többé nem csipogott a gépe…. J Lekapcsolták az oxigént, és kikerült az inkubátorból. A világ legboldogabb embere voltam.

Közben áttértünk a következő feladatra: most, hogy már rendben van a légzés, eleget kéne enni, el kell kezdeni hízni, és akkor megszabadulhatunk attól a fránya infúziós táplálástól.
Már szinte meg sem lepődtem annyira, de ahogy ezt megbeszéltem vele, előírt adagján felül teljesített az evésben, és onnantól kezdve minden egyes etetésnél minimum az előírt adagját megette, de inkább túlteljesítette. Villámgyorsan hízni kezdett. Az infúziót szép lassan csökkentették, már nem ment egész álló nap, aztán már csak naponta pár órát és még kevesebbet, majd az orvos megállapította, hogy nincs többé szüksége az infúziós erősítésre. A branül még két napig benne volt, arra az esetre, ha visszaesne a táplálkozási kedve, de én akkor már biztos voltam benne, hogy nem fog, mert megbeszéltem vele. Hiszen meg akartuk szabadulni a branültől is, hiszen meg akartunk gyógyulni, hiszen haza akartunk menni.
És így is lett, kivették a branült. Még akkor utoljára végignéztem, ahogy a hajas fejbőréről tépik le a ragtapaszt, és ő keservesen sír. L

De utána már nem volt cső, nem kellett szenvednie, nem kellett hímes tojásként hozzányúlnom, már csak a pulzoximéter volt a lábán, de az nem fájt neki, és bármikor lecsatolhattam róla, amikor ki akartam venni. Lehetett „gyömöszölni” Őt, anélkül, hogy kicsúszna valami, megszúrná valami, csipogni kezdene valami. És ettől a ponttól kezdve Vendel fürdetésében is közreműködhettem esténként.
Egy-két nap múlva, mivel gyönyörűek voltak a szaturációs értékei is, levették róla a pulzoximétert is, s már csak légzésfigyelő volt az ágyában.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése